Jeden z największych światowych producentów szkockiej whisky, William Grant & Sons chce w ciągu następnych 5 lat zdobyć pozycję lidera rynku luksusowych whisky w Polsce.
Firma została założona w 1887 roku i ma swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii. William Grant & Sons działa na całym świecie, gdzie ma 44 przedstawicielstwa. Roczne obroty grupy sięgają 1,3 miliarda funtów, a zysk brutto około 312 milionów funtów.
Produkty firmy William Grant & Sons są już obecne na polskim rynku poprzez partnerstwo z CEDC. Teraz jednak producent wszedł bezpośrednio na polski rynek otwierając komórkę marketingową. Jest to celowy zabieg, wpisujący się w strategię firmy mającą na celu ekspansję luksusowych marek – Glenfiddich i The Balvenie.
Szymon Fałkowski, Country Manager firmy, mówi w wywiadzie, że cała kategoria whisky w Polsce radzi sobie całkiem nieźle. Co roku odnotowują dwucyfrowy wzrost w tej kategorii. Na polskim rynku są obecni od wielu lat, natomiast to od 2010 roku zaczęli intensywnie działać. Dzisiaj firma William Grant & Sons zajmuje drugą co wielkości pozycję w kategorii Scotch Whisky pod względem objętości na polskim rynku, a także pierwszą pozycję w kategorii Irish Whiskey.
Manager firmy mówi, że od pewnego czasu obserwują duży potencjał rozwoju dla produktów premium w Polsce. Jest to szansa dla skutecznej promocji i rozwoju unikalnej, luksusowej oferty Wiliam Grant & Sons. Zauważa, że polscy konsumenci coraz bardziej świadomie konsumują napoje alkoholowe. Szymon Fałkowski zakłada, że od 2025 roku firma stanie się liderem luksusowych alkoholi w Polsce.