Kategorie
Whisky w Polsce

Glenfiddich: zmniejszona podaż limitowanych edycji whisky powoduje popyt

Podczas sporządzania raportów z 2019 roku, wysnuto stwierdzenie, że rośnie liczba zamożnych ludzi w Polsce, a co za tym idzie, wzrosła również sprzedaż alkoholi premium. Osoby zainteresowane tym aspektem są w stanie wydać więcej pieniędzy na alkohol z wyższej półki.

Podczas wywiadu ambasador marki Glenfiddich – Jakub Magnuszewski, przyznał, że nawet jeśli chodzi o sytuację w kraju i na świecie, to nie zauważyli wielkiego spadku w sprzedaży whisky. Na pewno było im trudniej dotrzeć do ludzi z produktem, ponieważ nie organizowali degustacji czy szkoleń. W tym momencie starają się dotrzeć do ludzi w inny sposób, czyli online, jednak internet jest tylko narzędziem, które pozwala dotrzeć do nowych odbiorców, którzy wcześniej nie mogli się pojawiać na organizowanych degustacjach. Sprzedaż tego typu szkoleń online w pandemii nie spadała, a wręcz przeciwnie – był duży popyt na to. 

Na takich degustacjach pojawiają się osoby, które chciałyby mieć jeszcze większą wiedzę na temat whisky i spróbować kolejnych sampli degustacyjnych, które pomogą im ocenić, która whisky smakuje im najlepiej. Osoby zainteresowane tą kategorią są w stanie wydać więcej pieniędzy na konkretną whisky, żeby poczuć naprawdę dobre smaki.

Patrząc na limitowane edycje, można stwierdzić, że zmniejszona podaż powoduje popyt. W Polsce mamy tej edycji whisky niecałe 200 butelek i ta ograniczona dostępność sprawia, że ludzie chcą ją zdobyć kolekcjonersko lub jako ekskluzywny prezent.

źródło: https://www.portalspozywczy.pl/alkohole-uzywki/wiadomosci/glenfiddich-zmniejszona-podaz-limitowanych-edycji-whisky-powoduje-popyt,195577.html, https://pliki.portalspozywczy.pl/i/12/67/24/126724_r0_940.jpg