
Jameson jest to odmiana irlandzkiej whiskey typu blended, wyprodukowana w Dublinie pierwszy raz przez Johna Jamesona w 1780 roku. Jameson to najlepiej sprzedająca się irlandzką whiskey na świecie. Rocznie sprzedaje się około 22 miliony butelek, w ponad 120 krajach. Marka ta charakteryzuje się słynnym motto rodziny producenta, które umieszczone jest na każdej butelce trunku “Sine Metu”, co oznacza bez strachu.
We wrześniu marka Jameson ruszyła z interesującą kampanią pod tytułem “Tyle różnic, jedna whiskey”. Kampania została stworzona, aby pokazać ludziom, że whiskey nie jest przeznaczona tylko i wyłącznie dla konkretnych ludzi. Nieważny jest status społeczny czy inne różnice dzielące ludzi. Daria Zawiałow, która stała się ambasadorką marki, ma udowodnić, że whiskey nie jest przeznaczona tylko dla mężczyzn. Daria nie jest pierwszym polskim ambasadorem tej marki. Już wcześniej ambasadorem kampanii został dziennikarz Piotr Kędzierski.