Kategorie
Aktualności w świecie whisky

Whisky „trunek tylko dla mężczyzn”?

Whisky od dawna jest uważana za trunek tylko i wyłącznie dla mężczyzn. Producenci whisky chcą iść z duchem czasu, jednak nie zawsze im się to udaje. Widać to na profilach popularnych social mediowych – dominują tam przede wszystkim mężczyźni. 

Kobiety tak, jak i mężczyźni lubią whisky, ale najwięksi producenci wciąż zdają się tego nie dostrzegać. To wynika z analizy sporządzonej przez Our Whisky – brytyjską organizację, która postuluje większą różnorodność i inkluzywność wśród producentów whisky na świecie. Wyniki badania wskazują, że wizerunek mężczyzn, którzy promują alkohol, pojawia się aż o 228% częściej niż wizerunek kobiet. Z badań firmy Kantar wynika, że Brytyjki piją o 15% więcej whisky niż 10 lat temu i odpowiadają za ponad 1/3 sprzedaży tego trunku w Wielkiej Brytanii.

W badaniu „Women and Whisky: Female Representation in Social Media Marketing” organizacja Our Whisky uwzględniła konta w mediach społecznościowych, prowadzone przez 150 znanych i wpływowych marek z całego świata. Przyjęta metodologia wymagała policzenia, jak często na publikowanych na Instagramie zdjęciach w 2020 roku pojawiały się kobiety, mężczyźni i przedstawiciele różnych ras. Kobiety stanowiły 36% wszystkich postaci  pojawiających się na zdjęciach – o 4,7% częściej niż 5 lat temu. Łącznie mężczyźni wystąpili na 3896 zdjęciach, kobiety – na 1707.

Becky Paskin, dziennikarka i współzałożycielka organizacji Our Whisky wspomina, że w przeciągu ostatnich pięciu lat zaobserwowali wzrost reprezentacji kobiet w marketingu whisky, jednak nadal są daleko od osiągnięcia równości płci. Producenci whisky nie muszą feminizować swoich marek, ale uczynić je bardziej inkluzywnymi, mogą zmienić narrację i odwołać się do szerszej grupy potencjalnych klientów, co niesie również oczywiste korzyści biznesowe. 

Wyniki badań ogłoszono w Dzień Kobiet. Sam raport uwzględnił również to, w jaki sposób producenci whisky obchodzą to święto. W 2020 roku na swoich profilach święto obchodziły 23 marki, które jednocześnie w perspektywie całego roku wykorzystywały wizerunki kobiet do promocji w mniej niż 40% przypadków. Becky Paskin wspominała również, że świętowanie osiągnięć kobiet to świetna wspaniała rzecz, jednak aby naprawdę uhonorować te kobiety, marki muszą rozważyć, czy ich całoroczny marketing jest reprezentatywny dla dzisiejszych konsumentów. 

źródła: https://ourwhisky.com/women-whisky-social-media-representation-report, https://sukces.rp.pl/kuchnia/33696-producenci-whisky-kobiety-our-whisky-raport/?doing_wp_cron=1615488726.3934059143066406250000