Kategorie
Aktualności w świecie whisky Amerykańska whiskey

8 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o Skrewball Whiskey

Według danych IWSR kluczowym czynnikiem wzrostu popularności amerykańskiej whiskey jest boom na ich aromatyzowane wersje. Smaki takie jak cynamon, jabłko lub wanilia są już dobrze znane na rynku, ale ostatnio pojawiała się inna, bardziej nieoczywista propozycja, która jak się okazuje jest jedną z ciekawszych: masło orzechowe.

Pierwsza Whiskey z masłem orzechowym powstała w 2018 roku w San Diego z inicjatywy Steven’a i Brittany Yeng. Od tego czasu wzbudziła wiele sensacji w świecie poświęconym temu rodzajowi alkoholu. Whiskey odnotowywała imponujące wzrosty sprzedaży z każdym rokiem, co jest zdumiewającym wyczynem, biorąc pod uwagę pandemię Covid-19, która tymczasowo osłabiła ten sektor sprzedaży.

Chociaż firma Skrewball jest dziś oficjalnym sponsorem San Diego Padres i Buffalo Bills, jej początki były niezwykle skromne. Pomysł na tak unikalne połączenie powstało w restauracji prowadzonej przez rodzinę Yeng, OB Noodle House Bar 1502, gdzie Steven zaczął eksperymentować nad nowymi shotami zawierającym masło orzechowe i Jamesona. Pomysł ten okazał się strzałem w dziesiątkę i szybko zyskał dużą popularność i rzeszę wiernych fanów. Sukces ten zainspirował Stevena do stworzenia sposobu łączenia tych dwóch składników, by jego struktura była gładsza. Właśnie w ten sposób wkrótce narodził się Skrewball.

Znając historię trunku możemy przejść do ośmiu rzeczy, które powinieneś wiedzieć o Skrewball peanut butter whiskey:

Masło orzechowe jak „smak wolności”

Yeng urodził się w Kambodży w czasie rządów Czerwonych Khmerów. Jego sytuacja stała się jeszcze trudniejsza, gdy mając zaledwie rok zachorował na polio. Jego rodzina, zdesperowana, aby uciec i znaleźć dostęp do leczenia, udała się do obozu dla uchodźców w Tajlandii, w którym pozostali przez sześć lat. Kiedy Steven miał 7 lat, jedna amerykańska para zasponsorowała imigrację jego rodziny do Kalifornii, gdzie mógł otrzymać odpowiednie leczenie. W czasie pobytu w obozie dla uchodźców Steven stracił władzę w lewej nodze.

Rodzina po przybyciu do Stanów była często obdarowywana przez sponsorów koszami z żywnością – pierwszy z nich zawierał owoce, chleb i masło orzechowe. Steven wspomina, że kiedy poczuł jego smak po raz pierwszy, utożsamił go z wolnością. 

Przebyte doświadczenie siłą napędową misji marki

Dla Stevana imigracja do Stanów Zjednoczonych była wyzwaniem. Głównie przez nieznajomość języka często czuł się jak outsider. Co więcej, na początku swojego pobytu, gdy dochodził do siebie po licznych operacjach w USA, poruszał się na wózku inwalidzkim. „Dopasowanie się było trudne” – wspomina Steven. Kiedy para wprowadziła na rynek Skrewball, była to ich „oda do różnych środowisk, egzotycznych smaków i pozornie różnych cech, które sprawiają, że wszyscy jesteśmy równie wyjątkowi”. Każda butelka Skrewball zawiera dedykację „dla odmieńców, czarnych owiec i skrewballów”.

Skrewball jest jedną z najszybciej rozwijających się marek alkoholi w Stanach Zjednoczonych

Pomimo faktu, że wiele marek aromatyzowanych whiskey zostało negatywnie dotkniętych pandemią Covid-19, Skrewball wykazał ogromny wzrost. Po oszałamiającym 500-procentowym wzroście w 2019 roku i 1,976-procentowym wzroście w 2020 roku, Skrewball został nazwany jedną z najszybciej rozwijających się marek spirytusowych w Stanach Zjednoczonych przez Forbes. Według Drizzly, Skrewball jest trzecią najlepiej sprzedającą się smakową whiskey w USA, zaraz po Fireball Cinnamon Whiskey i Crown Royal Regal Apple Whisky.

Pełna wyzwań droga do rozwoju

Z początku pozyskanie inwestorów, rozlewni i dystrybutorów okazało się ogromnym wyzwaniem. „Kiedy dzwoniliśmy do ludzi, aby porozmawiać o produkcji whiskey, albo nie odbierali naszych telefonów, albo słuchali nas i śmiali się z nas, a potem nam odmawiali” – powiedział Steven Yeng w rozmowie z Forbesem. Kiedy w końcu udało się im wejść na rynek dystrybucji, okazało się, że wszyscy w branży uważali, że para jest „szalona” i że nikt nie będzie chciał spożywać ich produktu – mimo że sami go nie próbowali.

Samodzielne sfinansowanie pasjonującego projektu

Nie mogąc pozyskać inwestorów i dystrybutorów, Brittany Yeng, wykorzystując swój dyplom z chemii, pomogła sformułować recepturę whiskey, która idealnie łączyłaby spirytus z esencją masła orzechowego. Po osiągnięciu sukcesu, para rozlewała, etykietowała i dystrybuowała każdą butelkę Skrewball całkowicie samodzielnie. Jeden z lokalnych sklepów w Ocean Beach zamówił pierwsze cztery skrzynki – produkt wyprzedał się w mniej niż 10 minut. Kilka tygodni później, gdy ten sam sklep złożył zamówienie na 15 skrzynek, produkt sprzedał się w mniej niż cztery godziny. Wkrótce para musiała zmierzyć się z tak dużym zamówieniem (400 skrzynek), że nie była w stanie go zrealizować, ponieważ przekraczało to ich możliwości.

Firma, która pomogła rozwinąć Tito’s

Vern Underwood, właściciel firmy Young’s Market Co., jednego z największych hurtowych dystrybutorów alkoholu w zachodnich Stanach Zjednoczonych, szybko dowiedział się o sukcesie Skrewball. Underwood, którego firma pomogła stworzyć Tito’s, Cazadores i inną aromatyzowaną whiskey Fireball, był przekonany, że produkt Yengów podbije rynek alkoholi. Niedługo potem, z pomocą Underwooda, Skrewball rozrósł się na tyle, że marka podpisała umowę z Infinium Spirits, która następnie przygotowała alkohol do wypuszczenia na rynek krajowy.

Nie chcesz otwierać całej butelki? Skrewball jest dostępny w puszkach

Wychodząc naprzeciw trendowi picia drinków, Skrewball wprowadził na rynek swój własny odpowiednik – whiskey w puszce. Każda puszka Skrewball zawiera około dwóch shotów whiskey, dzięki czemu jest idealna do picia od razu oraz do łatwego tworzenia drinków.

Pomaganie potrzebującym leży u podstaw misji firmy Skrewball

W marcu 2020 roku, przewidując spustoszenie, jakie pandemia może spowodować w barach i restauracjach, Brittany i Steven Yeng rozpoczęli kampanię SKREW Covid-19 i zobowiązali się do przekazania 500 000 dolarów na rzecz amerykańskiej Gildii Barmanów, CORE (Dzieci Pracowników Restauracji) oraz Kalifornijskiemu Stowarzyszeniu Restauratorów. Dodatkowo, marka pracowała nad stworzeniem programu paczek, w ramach którego masło orzechowe, chleb, makaron, papier toaletowy i wiele innych niezbędnych artykułów trafiło do ponad 1200 osób w rejonie San Diego.

Obecnie Skrewball koordynuje bieżące działania mające na celu wysłanie pomocy dla ukraińskich uchodźców w domu dziecka w Polsce.

Źródło: https://vinepair.com/articles/ntk-skrewball-whiskey/