Kategorie
Pozostałe

Dlaczego Blanton’s Bourbon jest tak ciężko dostępny?

Dobry Bourbon jest gładki i słodki. Jeśli ma się szczęście, można znaleźć egzemplarze w eleganckiej, ręcznie etykietowanej butelce, a nawet istnieje duże prawdopodobieństwo, że taką butelkę kupioną teraz, będzie można sprzedać z zyskiem później. Właśnie dlatego kolekcjonerzy bourbona otwierają szeroko oczy na wzmiankę o Blanton’s Single Barrel. Problem polega na tym, że znalezienie go jest niesamowicie trudne, ale pogoń za czymś tak unikatowym dodaje tajemniczości temu napojowi.

Jeśli chodzi o smak, Blanton’s Single Barrel plasuje się na szczycie. Jest to bourbon do bezpośredniego picia lub na lodzie, najlepiej na werandzie o zachodzie słońca. Wyczuwalne są w nim kremowe nuty miodu, wanilii, dębu i chrupiącego czerwonego jabłka. Kiedy gorzelnia Buffalo Trace Distillery w Kentucky wprowadziła go na rynek w 1984 roku, nikt inny na rynku nie oferował bourbona z pojedynczej beczki, co oznacza po prostu, że każda butelka pochodzi z opróżnienia wyłącznie jednej beczki. Blanton’s, według swojej strony internetowej, używa beczek z opalanego dębu, w których whisky dojrzewa przez co najmniej osiem lat. Ponadto każda sprzedawana whisky jest ręcznie selekcjonowana, butelkowana, a nawet etykietowana.

Dlaczego Blanton’s jest tak niedostępny?

Plotki o pojawieniu się w sklepie Blanton’s Single Barrel mogą spowodować pojawienie się długiej kolejki przed wejściem. Jak wskazuje Liquor Laboratory, jednym z najważniejszych powodów rozbieżności między popytem a podażą jest to, że ten bourbon starzeje się latami. Niedawny boom na whisky zaskoczył nawet osoby z branży, a Buffalo Trace nie był w stanie zareagować z taką szybkością, jak, powiedzmy, producenci batonów. Ponadto, jak wskazuje Wine Mag, istnieje kwestia alokacji, w której dystrybutorzy decydują, które sklepy zostaną zaopatrzone. Firmy te przeznaczą pewną ilość swojego produktu na prestiżowe rynki, takie jak Japonia, i dla ułatwienia dystrybucji mają tendencję do faworyzowania większych sieci zamiast mniejszych sklepów monopolowych.

Dla niektórych dreszczyk emocji związany z pościgiem może zwiększyć atrakcyjność produktu, ale wielu woli zamawiać produkty online. Innym możliwym powodem, dla którego ten alkohol był trudny do zdobycia, według Whiskey Advocate jest to, że do 2021 r. amerykańskie przepisy dotyczące alkoholi uniemożliwiały sprzedawcom mocnych trunków dostęp do modelu sprzedaży bezpośredniej do konsumenta. Nowe prawo oznacza, że destylarnie z Kentucky mogą teraz wysyłać swoje produkty do 10 stanów (Alaska, Arizona, Connecticut, Hawaje, Nebraska, Nevada, New Hampshire, Dakota Północna, Rhode Island i Waszyngton), ale nie do innych miejsc. Obecnie firma Blanton’s oferuje w swoim sklepie internetowym wiele rzeczy na sprzedaż, ale nie butelki bourbona Single Barrel. Natomiast inni sprzedawcy internetowi, którzy posiadają go w swojej ofercie, sprzedają go z wysoką marżą.

Źródło: https://www.tastingtable.com/1157856/why-is-blantons-bourbon-so-difficult-to-find/