Kategorie
ABC whisky

Kobiety, które wstrząsnęły światem whiskey

W branży historycznie zdominowanej przez mężczyzn, dwie wizjonerki przełamują bariery i na nowo definiują, co to znaczy cieszyć się produkcją whiskey. Sheila Jackson i Natasha McCrea są współzałożycielkami Jackson McCrea – nowej żytniej whiskey premium tworzonej specjalnie przez kobiety dla kobiet. Są nie tylko pierwszymi czarnoskórymi kobietami, które posiadają markę whiskey w Kalifornii, ale także pionierkami w walce o wzmocnienie pozycji kobiet i ich włączenie do świata napojów spirytusowych.

Ich podróż od entuzjastek wina do guru whiskey jest świadectwem ich ducha przedsiębiorczości i zaangażowania w tworzenie whiskey zaprojektowanej specjalnie dla kobiet, której misją jest wspieranie dobrego samopoczucia i dbania o siebie.

Jackson, znana ze swoich przedsięwzięć skupiających się na kobietach, takich jak Eve’s Lime Productions (która promuje wyjątkowe, odważne czarnoskóre kobiety z całego świata) i The Good CEO (podcast o odważnych, nieugiętych dyrektorach generalnych), zawsze traktowała równość płci jako priorytet. „Cała moja kariera polegała na wzmacnianiu pozycji kobiet, ulepszaniu naszych historii i rozprzestrzenianiu naszego głosu” – powiedziała.

McCrea, life coach i założycielka Love CEO Institute, twierdzi, że jej pasja do whiskey odzwierciedla jej zaangażowanie w rozwój osobisty. „Posiadanie marki whiskey jest zgodne z moim etosem i zasadami coachingu dotyczącymi projektowania życia, jakiego chcę” – powiedziała mi McCrea w wywiadzie.

Przy tworzeniu marki wykorzystały także swoją miłość do podróży, szukając najlepszego żyta w Tennessee i przywożąc je do Północnej Kalifornii, aby spoczęło w beczkach po winie Syrah z francuskiego dębu.

Whiskey robi furorę

Krista Purnell, dyrektor i wydawca organizacji non-profit, chwali ich wysiłki: „To, co Sheila i Natasha robią dla biznesu whiskey, jest imponujące” – powiedziała mi w wywiadzie. „Zmieniają oblicze i sposób gry w przestrzeni tradycyjnie zdominowanej przez mężczyzn swoją pasją, kreatywnością, talentem i wytrwałością. Ich whiskey na bazie żyta jest dobrze zaokrąglona i gładka, a profile smakowe preferowane są przez podniebienia wyrafinowanych kobiet pijących whiskey.”

Fanką whiskey jest także Amy Glass, współwłaścicielka Agencji GTE i miłośniczka whiskey. „Uwielbiam nuty dymu, karmelu i gładkości” – powiedziała mi w wywiadzie. „Nie pali się, a mężczyźni też się w niej po prostu zakochają. To doskonały napój, którym kobiety i mężczyźni mogą się delektować wspólnie.”

Misja

Jako założycielka takich firm jak Eve’s Lime Productions, Jackson zawsze skupiała się na włączaniu kobiet w swoje przedsięwzięcia. „Wprowadzenie marki whiskey to niesamowita okazja, aby podzielić się moją miłością do tego trunku i zakłócić przestrzeń, która w przeszłości ignorowała kobiety-konsumentki” – mówi Jackson.

Jako twórczyni, McCrea twierdzi, że najlepiej tworzy rzeczy z niczego. „Aktorstwo, reżyseria, coaching i wystąpienia publiczne dają mi szansę na najlepsze życie” – mówi. „Wykorzystuję swoje umiejętności i zmysł biznesowy, aby tworzyć doświadczenia, które są przyjemne i satysfakcjonujące”.

Jak to się zaczęło

Podróż Jackson i McCrei do biznesu whiskey rozpoczęła się od prostej rozmowy o Old Fashioned. Obie miały rozległe doświadczenie w branży winiarskiej i rozrywkowej, ale ich wspólna miłość do whiskey zapoczątkowała nowe przedsięwzięcie. „Obie lubiłyśmy whiskey i od dawna myślałyśmy o stworzeniu marki whiskey” – mówi McCrea. „Naszą misją życiową jest zachęcanie kobiet i wzmacnianie ich pozycji za pośrednictwem wszystkich form mediów. whiskey to kolejne medium, w którym możemy to wyrazić”.

Inspiracja

Inspiracją dla Jackson McCrea była wspólna wizja wzmocnienia pozycji kobiet i stworzenia produktu dostosowanego do kobiecych preferencji. „Przeprowadziliśmy ankietę wśród kobiet i zapytaliśmy je, co lubią. Wyniki były jasne. Chcą whiskey, która jest na tyle gładka, że można ją pić czysto, z bogatymi, zróżnicowanymi smakami i nutami dymu, karmelu i przypraw” – wyjaśnia Jackson. Ich żyto inspirowane Kalifornią, dojrzewające w beczkach po winie Syrah z francuskiego dębu, jest celebracją tych smaków.

Największe wyzwania

Wejście do branży whiskey nie obyło się bez przeszkód. „Największym wyzwaniem jest przezwyciężenie zwątpienia, strachu przed oceną lub myślenia, że nie wiem wystarczająco dużo” – mówi McCrea. „Chodzi o to, aby pozostać wiernym temu, w co wierzę, nawet jeśli nie jest to zgodne z oczekiwaniami innych”.

Podobnie Jackson twierdzi, że podczas radzenia sobie z wymaganiami firmy ważne jest utrzymywanie dobrego samopoczucia i dbanie o siebie. „Ta praca to maraton, a nie sprint” – mówi. „Im więcej robimy, tym bardziej musimy zwracać uwagę i dbać o nasze ciała”.

Rola kobiecego przywództwa

Wejście do świata whiskey jako kobiety było zarówno wyzwaniem, jak i satysfakcjonującym. McCrea opisuje to jako wejście w sferę nieograniczonych możliwości. „Nie możemy zaprzeczyć, że znaleźliśmy się w bardzo wyjątkowym miejscu, gdzie ludzie zazwyczaj nie spotykają w tej branży osób takich jak my” – mówi. „To coś więcej niż punkt tarcia; jest to okazja do wykorzystania mocy bycia innym.”

Jackson postrzega to jako kluczowy czas dla kobiet w branży, zainspirowany pionierkami takimi jak Fawn Weaver. „Naszym celem jest kontynuacja tego oskarżenia i zmiana oblicza whiskey poprzez włączenie kobiet-konsumentów do dyskusji” – mówi.

Podróże służbowe

Współzałożycielki często podróżują i według Jackson największym źródłem inspiracji są spotkania z innymi właścicielami marek alkoholi. „Nawigacja w tym biznesie nie jest łatwa. Dlatego spotkanie z innymi kobietami, które biorą udział w tej podróży, stworzyło dla mnie społeczność, która jest źródłem wsparcia” – mówi.

Ulubione miejsca podróży

„Mieszkałam na Barbadosie przez pięć lat i skorzystałam z okazji, aby odwiedzić jak najwięcej wysp. Ale jeszcze nie skończyłam. Moim celem jest poznanie każdej karaibskiej wyspy, plaż i wyjątkowych kultur” – mówi Jackson.

„Podróżowanie jest w moim DNA” – mówi McCrea. „Jako dziecko chciałam być „poszukiwaczką przygód”. Uważam się za obywatelkę świata. Chcę iść tam, gdzie prowadzi mnie serce. Mam wspaniałe doświadczenia w Portugalii, na południu Francji i w Meksyku. Bardzo chciałabym pojechać do Afryki (do wszystkich krajów).”

Wyciągnięte wnioski

Podróż Jackson i McCrei jest świadectwem siły odporności i wspólnoty. „Największym źródłem inspiracji było spotkanie innych właścicieli marek alkoholi” – mówi Jackson. „Nie jest to łatwy biznes, dlatego spotkanie, zwłaszcza z innymi kobietami, które dzielą tę podróż, stworzyło społeczność, która jest źródłem wsparcia”.

Rady dla aspirujących przedsiębiorców

McCrea radzi innym kobietom, aby niezłomnie trzymały się swojej autentyczności i przekonań. „Zaufaj swojej wizji i bądź wierna swoim marzeniom” – mówi. „Pamiętaj, każda porażka jest okazją do nauki i stania się silniejszym. Właściwa dbałość o siebie ma kluczowe znaczenie; nigdy o tym nie zapominaj, ponieważ sprzyja to Twoim wynikom finansowym”.

Jackson podkreśla znaczenie budowania wspierającego plemienia. „Przedsiębiorczość może być samotną podróżą, pełną wzlotów i upadków. Twoje plemię, składające się z osób o podobnych poglądach, które rozumieją wyzwania, przed którymi stoisz, może zapewnić nieocenione wsparcie i zachętę” – mówi.

Źródło: https://www.forbes.com/sites/laurabegleybloom/2024/05/31/how-two-women-are-shaking-up-the-whiskey-world/